ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟ جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تیرحامیان مدیران امتحان پس داده استقلال به سنگ خورد حجازی: ۵ فینال پیش روی استقلال باقی مانده دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

آویژه بر مدار ویژه| برد بزرگ تیم مشهدی در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۱۰۱۰۸۰
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
آویژه بر مدار ویژه| برد بزرگ تیم مشهدی در لیگ برتر بسکتبال
نماینده مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال این روز‌ها در بهترین فرم خود قرار دارد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر بسکتبال سرانجام بعد از تعطیلی طولانی کرونایی و به‌واسطه بازی‌‎های ملی در پنجره انتخابی جام‌جهانی دوباره از سر گرفته شد و تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا، نماینده مشهد، توانست در نخستین بازی بعد از تعطیلات بازهم تالار آزادی را به تسخیر خودش درآورد و مقابل خانه بسکتبال خوزستان به برتری برسد. شاگردان سرجان ایوانوویچ درحالی آخرین بازی از دور رفت مرحله دوم گروهی لیگ‌برتر بسکتبال را با پیروزی شیرین ۹۰ بر ۷۹ پشت‌سر گذاشتند که حالا با سه پیروزی پیاپی در این مرحله به صدر جدول گروهی تکیه زده‌اند که مدعی اول قهرمانی این فصل، مهرام، در آن حضور دارد.

آویژه حالا بالاتر از نتایجی که به‌دست می‌آورد، گویا بر مدار ویژه‌ای گام برمی‌دارد که می‌تواند به تاریخی‌ترین موفقیت بسکتبال مشهد در لیگ‌برتر منجر شود؛ اتفاقی که دور از دسترس نیست و نشانه‌های ترس مدعیان از این تیم بومی استان خراسان‌رضوی وجود دارد. شاید به همین دلیل است که حاضران در تالار آزادی در طول بازی برابر خانه بسکتبال این تیم را تحسین کردند و حالا مسی‌های شهر کرمان هم از رویارویی امروز با نماینده مشهد می‌هراسند.

نبرد پنجشنبه؛ نبرد بزرگی

آویژه پنجشنبه در شرایطی خانه بسکتبال را از پیش‌رو برداشت که بار‌ها در این بازی عملکردی سینوسی را در میدان به نمایش گذاشت تا جایی که در کوآرتر سوم بیست امتیاز از نماینده خوزستان جلو افتاد و باز در نیمه کوآرتر چهارم کار به تساوی کشیده شد و اگر ستاره آمریکایی این تیم نبود، بی‌تردید شاید حالا نتیجه بازی چیز دیگری بود. آویژه در دیدار پنجشنبه نشان داد که تیمی بزرگ است و به‌خوبی توانایی دارد با تایم‌اوت‌های سرمربی صرب‌تبارش و تعویض‌های تاکتیکی در میدان، نتیجه را برگرداند.

البته در این مسیر آویژه نقطه ضعف‌هایی هم از خودش نشان داد که شاید بتوان به فاصله نیمکت این تیم با بازیکنان اصلی در دیدار پنجشنبه اشاره کرد. البته نیمکت‌نشینان مشهد پیش از این و در دیدار با مهرام نشان داده بودند که تا چه اندازه می‌توانند در قواره بازیکنان ترکیب اول خوش‌بدرخشند و عصای دست سرجان باشند. با وجود این، آن‌ها در بازی با خانه بسکتبال آن‌طور که باید و شاید از پس مأموریتشان برنیامدند، اما در عوض ترکیب اولیه تیم بار‌ها در طول بازی توانست با نمایش خوبش کار را برای آویژه در آورد.

نقش برایان در تفکرات تاکتیکی سرجان

برایان استار، ستاره آمریکایی آویژه صنعت پارسای مشهد، که در پست گارد برای این تیم بازی می‌کند، از خوب‌های این پست در این فصل لیگ‌برتر است. درست شبیه همتای آمریکایی و سابقش در همین تیم آویژه، کورین هنری، که دو فصل قبل با پیراهن آویژه صنعت پارسا بهترین بازیکن لیگ‌برتر هم شد.

برایان در تفکرات تاکتیکی سرمربی صربستانی هم امسال نقشی کلیدی دارد. او مقابل خانه بسکتبال خوزستان هربار کار گره خورد، با نمایش NBA‌ای خودش ورق را به‌سود مشهدی‌ها برگرداند. سرجان که در دوره قبلی حضورش در مشهد هم نشان داده بود به بازیکن پست یک اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهد، امسال هم از بدو ورودش به مشهد از حیث روحی‌روانی روی این بازیکن سیه چرده کار کرد و بازیکنی را که در زمان حضور نبوژا کنزویچ حتی تا آستانه اخراج از تیم و بازگشت به سرزمینش پیش رفته بود، به ستاره‌ای همه‌فن‌حریف تبدیل کرد.

تمجید ویژه سرمربی تیم‌ملی

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم‌ملی بسکتبال، که از قضا سرمربیگری تیم مهرام، تیم هم‌گروه آویژه، را هم به‌عهده دارد، در بازی پنجشنبه مقابل خانه بسکتبال در کوارتر دوم به سالن آمد تا هم بازی بازیکنان دو تیم را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی زیر نظر بگیرد و هم به‌عنوان سرمربی تیم مهرام، نمایش تیم‌ها را آنالیز کند.

هاشمی در حاشیه این بازی در گپ‌وگفت با سکونشینان حاضر در تالار آزادی بار‌ها از نوید خواجه‌زاده، ستاره جوان و مشهدی آویژه که تنها ملی‌پوش این تیم هم به‌حساب می‌آید، تعریف کرد. او دراین‌باره به شهرآراورزشی هم متذکر شد: «من به خود نوید هم گفتم که اگر من سرمربی تیم‌ملی باشم، مطمئنا بازهم او را به تیم‌ملی دعوت می‌کنم.» وی تصریح کرد: «نوید بیشتر از اینکه بازیکن بااستعداد و خوبی است، انسانی بااخلاق و درجه‌یک است که به‌نظرم همین او را از دیگران متفاوت می‌کند.»

سرجان: ۳ بازی خیلی مهم در پیش داریم

سرمربی صربستانی آویژه صنعت پارسا بعد از پیروزی تیمش مقابل خوزستان معتقد است نتیجه باتوجه‌به تعطیلات طولانی‌مدت لیگ راضی‌کننده است. سرجان ایوانوویچ می‌گوید: «بازی زیاد بالا و پایین داشت، اما حقیقت آن است که بعد از این تعطیلات طولانی این مسئله طبیعی است و ما از نتیجه‌ای که گرفتیم، راضی هستیم.» وی با اشاره به موقعیت آویژه در جدول و صدرنشینی تیمش افزود: «در جدول موقعیتی خیلی خوب داریم، اما ما هنوز سه بازی خیلی مهم دیگر قبل از پلی‌آف داریم.

باید بازی‌به‌بازی فکر کنیم و حالا به بازی بعدی می‌اندیشیم.» ایوانوویچ در پاسخ به این مسئله که چرا گاهی بازیکنانش در طول بازی عصبی می‌شدند، اظهار می‌کند: «سه سال است در مشهد هستم و با شخصیت و نوع رفتار بازیکنان آشنا هستم. هر بازیکنی شرایط خودش را دارد. وقتی بازیکنی عصبی است، باید به او آرامش بدهیم و در آرامش هم از او بهترین بهره را ببریم. معتقدم این نقطه قوت تیم ماست.»

تمدید آویژه با سرمربی صرب

بعد از پیروزی پنجشنبه نماینده مشهد مقابل خانه بسکتبال، خبر تمدید یک‌ساله قرارداد سرمربی صربستانی این تیم منتشر شد. جعفر فلاح، مدیرعامل این باشگاه، با اعلام این خبر تصریح کرده که باتوجه‌به شناخت خوب سرجان از بازیکنان این باشگاه و تعاملی که با این مجموعه دارد، هیئت‌مدیره پذیرفتند این مربی یک‌سال دیگر به‌عنوان سرمربی تیم هدایت آویژه صنعت را در لیگ‌برتر بسکتبال به‌عهده داشته باشد. این چهارمین فصل حضور این مربی صربستانی در مشهد و هدایت تیم آویژه صنعت پارساست.

امروز؛ جدال با مسی‌های شهر کرمان

تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد امروز از ساعت ۱۵:۳۰ در تالار آزادی به‌مصاف مس کرمان خواهد رفت؛ دیداری که نخستین دیدار از دور برگشت مرحله دوم گروهی لیگ‌برتر بسکتبال برای این تیم به‌حساب می‌آید و شاگردان سرجان بعد از این بازی به مشهد برمی‌گردند تا بعد از دو روز تمرین دوباره چهارشنبه به تهران برگردند و مقابل مهرام قدرتمند به میدان بروند. آویژه در دیدار رفت مقابل مس توانسته بود با نتیجه ۸۶ بر ۸۱ پیروز میدان باشد و حالا مسی‌های شهر کرمان با انگیزه انتقام و ثبت نخستین شکست آویژه در این مرحله به میدان می‌آیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->